وبلاگ رقص دانش

وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

المانیتور نوشت بحث‌ها درباره فروش بمب‌های سنگرشکن به رژیم صهیونیستی به عنوان یک هشدار به ایران و همچنین تقویت حضور نظامی واشینگتن در منطقه، در آمریکا بالا گرفته است. 

المانیتور: فروش بمب‌های سنگر شکن به اسرائیل، نشانه تهدید آمریکا علیه مسکو و تهران استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ئایگاه اینترنتی المانیتور نوشت: بحث در کنگره و پنتاگون درباره فروش بمب های جدید سنگرشکن به اسرائیل به عنوان یک هشدار به ایران بالا گرفته است اما اسرائیل با این ایده، سرد برخورد کرده است. ین نشریه افزود: "پیش بینی می شود این پیشنهاد ماه آینده  که موشه یعلون، وزیر دفاع و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به واشنگتن سفر می کنند ، بار دیگر مطرح شود؛ اما مصاحبه با مقامات عالی رتبه کنونی و سابق  ارتش اسرائیل حاکی از آن است که اسرائیل تمایل چندانی به دریافت این سلاح ندارد." یک افسر  ارشد صهیونیست به المانیتور گفت:« این ایده مناسب اسرائیل نیست چرا که فراتر از ابزار و پول ماست. ما قادر به نگهداری آن نیستیم.»
 کارشناسان نظامی و مقامات سابق صهیونیست نیز به همین اندازه تردید دارند.آنها می گویند که اسرائیل بمب افکن‌های سنگین از جمله بی دو یا بی پنجاه و دو  برای پرتاب این بمب های سنگین پانزده تنی سنگرشکن ندارد. اسرائیل یک پایگاه هوایی دارد که باندهای آن برای چنین پروازهایی قابل بازسازی هستند. کارشناسان صهیونیست همچنین هشدار می دهند که برای استفاده از این بمب ها سرمایه گذاری سنگین در  زیرساختها، شبیه سازها، آموزش، تاسیسات، سامانه‌های مکانیکی  و حوزه کارشناسی لازم است. المانیتور افزود: اما برغم این ملاحظات ، بعید است نیروی هوایی اسرائیل فرصت به وجود آمده برای دستیابی به این اسلحه قدرتمند جدید را از دست بدهد. برخی می گویند اگر آمریکا این سلاح را به اسرائیل بفروشد در عمل اعلام می کند که گزینه های نظامی اش را در برابر ایران حفظ کرده است و ارتش اسرائیل این پیام سیاسی را دوست دارد.
 یک مقام ارشد نظامی سابق به المانیتور گفت: "که انتقال بمب های سنگرکوب  و جنگنده های آمریکایی برای پرتاب این بمب ها  به معنای حضور واقعی نظامی آمریکا در اسرائیل خواهد بود و یک سیگنال قوی نه تنها به تهران بلکه به روسیه می فرستد، که اخیراً حضورش را در سوریه افزایش داده است." ایده انتقال این بمب ها به فلسطین اشغالی در چند سال گذشته مطرح بوده است .این بمب ها یک افزودنی منطقی برای زرادخانه اسرائیل محسوب می‌شود. این ایده بعد از امضای توافق هسته ای بار دیگر در کانون توجه قرار گرفته است.دنیس راس مشاور سابق اوباما  در جلسات خود با مقامات اسرائیلی و آمریکایی تلاش کرده است ایده را مطرح کند. راس در مصاحبه با المانیتور گفت:" به نظر من وقتی می گوییم که به ایران اجازه نمی دهیم هسته ای شود ، باید به طریقی نشان دهیم که منظورمان واقعاً همین است و طرح ایده بمب های سنگرشکن همان طریق است."
 راس گفت که در کنگره این ایده را مطرح کرده و مخاطبان زیادی نیز یافته است.اما منتقدان می گویند که انتقال بمب های سنگین به اسرائیل  بر خلاف معاهده استارت دو با روسیه است. البته دنیس راس می گوید راههایی برای دور زدن این محدودیت ها وجود دارد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: فروش بمب های سنگرشکن حضور نظامی آمریکا در منطقه اسرائیل تهدید آمریکا
[ جمعه 3 مهر 1394 ] [ 12:22 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب